Що таке реформатське богослов’я?
Реформатське богослов’я – це не якесь "особливе", "недоступне" вчення. Воно намагається відповідати загальній християнській традиції:
– реформатські богослови повністю приймають символи віри ранньої церкви і високо цінують праці таких отців церкви, як Іриней, Тертуліан, Афанасій Великий чи Августин;
– реформатські богослови приділяють особливу увагу теологічним працям (особливо "Настановам у християнській вірі") Жана Кальвіна, який показав славу Бога і Його вільної благодаті;
– реформатське богослов’я визнає авторитет віровизнань XVI і XVII століть – Гейдельберзького катехізису (1563г.), Бельгійського віровизнання (1561г.), Канонів Дортського Синоду (1619г.), Вестмінстерських стандартів (1647-48г.). Це не означає, що ці віросповідні документи мають такий же авторитет, як Писання. Разом з тим, реформатські богослови переконані, що ці віровизнання правильно передають біблійне вчення і забезпечують надійну основу для розвитку християнської церкви і богослов’я сьогодні.
Які головні риси реформатського богослов’я?
Згадаємо лише деякі:
– віра в істинність Одкровення Бога, даного в Святих Писаннях. Біблія має вирішальний авторитет у всіх питаннях життя і вчення;
– благоговіння перед повновладдям Бога: наш світ і все, що у ньому, створено Всемогутнім Богом, Котрий править всім згідно Своєї волі і замислу;
– усвідомлення повної залежності людини від Божої благодаті, яка явлена в Ісусі Христі;
– вдячність за спасіння – незаслужений дар Божий, який ми приймаємо лише вірою;
– відчуття поклику сповідувати і прославляти Боже Ім’я у всіх сферах життя; цей поклик можна виконати лише за допомогою сили Святого Духа, яка відроджує нас.
Яка мета реформатського богослов’я?
Вона полягає в тому, щоб:
– прославити Бога, досліджуючи і розкриваючи багатство Писання: ми прагнемо любити Бога не тільки серцем, але й "усім розумом" (Мт. 22:37);
– захистити істину Євангелія і показати тверді основи нашої надії (1Петр. 3:15);
– підготувати народ Божий "на діло служби для збудування тіла Христового" (Еф. 4:12);
– розкрити волю Божу, так щоб Бог прославився в житті Своїх дітей (1Сол. 1:11,12)
Російською мовою вже опубліковано декілька книг, які можна вважати вступом до реформатського богослов’я:
– Жан Кальвин, "Наставления в христианской вере"
– Луис Беркхоф, "Христианская доктрина"
– Джеймс Пакер, "Познание Бога"
Реформатське вчення дуже доступно розкрито в Гейдельберзькому катехізисі.
Цей матеріал ще не обговорювався.